گروه فرهنگی هنری یاحسین جان

گروه فرهنگی هنری یاحسین جان
چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

گفتگو با احسان میرزایی فیلمساز

افسوس‌ها و رؤیاهای آقای ون
احسان میرزایی
برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم تجربی

1-ایده اولیه ساخت فیلم «اتاق آقای ون» از تابلو نقاشی شب پرستاره ون‌گوگ شکل گرفت؛ برایم جالب بود چطور می‌شود یک نقاشی در بدترین شرایط ممکن اثری چون شب پرستاره را در تیمارستان خلق کند با اینکه ون گوگ خود نقاش ناامیدی بود اما در همه آثارش امید را به جامعه‌اش منتقل می‌کرد. سعی کردم با بیانی تجربی افسوس‌ها و رؤیاهایش را که به واقعیت نپیوسته بود، به تصویر بکشم.
2- بزرگ‌ترین چالش، جذب سرمایه‌گذار برای فیلمنامه است که بسیار سخت است و نکته مهم دیگر تجملاتی شدن فیلم‌های کوتاه است که باعث بالا رفتن هزینه شده است.
3- بله. متأسفانه فیلم کوتاه در ایران جایگاهی که بتوان درآمدی از آن کسب کرد را ندارد و فیلمساز به ناچار مجبور می‌شود بعد از مدتی به سمت سینمای بلند برود از سوی دیگر فیلمساز در فیلم کوتاه فرصت آزمون و خطا دارد ولی در سینمای بلند چنین فرصتی وجود ندارد، لازمه فعالیت در سینمای بلند حضور و فعالیت در فیلم کوتاه است.
4- از نظر من دریافت جایزه به تنهایی ملاک نیست، چرا که بعضی اوقات جایزه می‌تواند برای برخی از فیلمسازهایی که درگیر توهمات می‌شوند خطرناک هم باشد ولی برای من حضور در جشنواره بسیار مفید و مهم است؛‌ فرصتی است که فیلمساز خودش را معرفی کند و از مهم‌ترین دستاوردهای چنین جشنواره‌هایی این است که فیلمسازان دور هم جمع می‌شوند، با هم ارتباط برقرار می‌کنند و از تجربیات هم بهره می‌برند.
5- متأسفانه امسال در جشنواره جلسه نقد فیلم‌ها را نداشتیم؛ شکل گرفتن فضای گفت‌وگو راجع به آثار امری مهم است. امیدوارم برای دوره‌های بعد جشنواره این فضا ایجاد شود. خوشحال می‌شوم که فیلمم نقد شود و نقاط ضعف خودم را شناسایی کنم و چقدر خوب می‌شد منتقدان سایتی داشتند و فیلم‌ها را در آنجا نقد می‌کردند.
6- بهترین رسانه برای آشنایی مخاطبان صداوسیماست که با تولید برنامه‌های کاربردی می‌تواند مخاطب عام را هم جذب و پیگیر سینمای کوتاه کند. متأسفانه در ایران مردم عادی اطلاعات کافی از فیلم کوتاه ندارند و فیلم کوتاه را اغلب با کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اشتباه می‌گیرند. پلتفرم‌هایی برای ارائه فیلم‌های کوتاه وجود دارد که به نظر می‌رسد عمدتاً مخاطبان خاص و جدی فیلم کوتاه برای تماشا به سراغ‌شان می‌روند اما عموم مردم متأسفانه از پرداخت هزینه برای تماشای فیلم کوتاه پرهیز می‌کنند و شاید این موضوع به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از فیلم کوتاه باشد. باکس‌های هنروتجربه برای سینماها خوب بود ولی باید قیمت بلیت‌ها بسیار پایین باشد تا مردم را به سمت سینما بکشاند باز هم می‌گویم صداوسیما باید فیلم کوتاه را به مردم معرفی کند. حتی انتظار می‌رود آیین اختتامیه جشنواره همچون جشنواره فیلم فجر یا جشنواره فیلم شهر و ... در صداوسیما به صورت زنده پخش شود



نوشته شده توسط یاحسین جان
ساخت وبلاگ در بلاگ بیان، رسانه متخصصان و اهل قلم

گروه فرهنگی هنری یاحسین جان

گروه فرهنگی هنری یاحسین جان

گروه فرهنگی هنری یاحسین جان

بسم الله الرحمن الرحیم
گروه فرهنگی هنری یاحسین جان در حیطه کاری خود برای شما عزیزان خدماتی چون تبلیغات فرهنگی ازقبیل سینما و طراحی روی جلد کتب،صفحه آرایی مجلات و روزنامه ها طراحی آرم، لگو ، طراحی پوستر و بروشور و گرافیک تلویزیونی انجام وظیفه می نماید.

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

گفتگو با احسان میرزایی فیلمساز

چهارشنبه, ۵ بهمن ۱۴۰۱، ۰۱:۱۱ ب.ظ

افسوس‌ها و رؤیاهای آقای ون
احسان میرزایی
برگ زرین بهترین کارگردانی فیلم تجربی

1-ایده اولیه ساخت فیلم «اتاق آقای ون» از تابلو نقاشی شب پرستاره ون‌گوگ شکل گرفت؛ برایم جالب بود چطور می‌شود یک نقاشی در بدترین شرایط ممکن اثری چون شب پرستاره را در تیمارستان خلق کند با اینکه ون گوگ خود نقاش ناامیدی بود اما در همه آثارش امید را به جامعه‌اش منتقل می‌کرد. سعی کردم با بیانی تجربی افسوس‌ها و رؤیاهایش را که به واقعیت نپیوسته بود، به تصویر بکشم.
2- بزرگ‌ترین چالش، جذب سرمایه‌گذار برای فیلمنامه است که بسیار سخت است و نکته مهم دیگر تجملاتی شدن فیلم‌های کوتاه است که باعث بالا رفتن هزینه شده است.
3- بله. متأسفانه فیلم کوتاه در ایران جایگاهی که بتوان درآمدی از آن کسب کرد را ندارد و فیلمساز به ناچار مجبور می‌شود بعد از مدتی به سمت سینمای بلند برود از سوی دیگر فیلمساز در فیلم کوتاه فرصت آزمون و خطا دارد ولی در سینمای بلند چنین فرصتی وجود ندارد، لازمه فعالیت در سینمای بلند حضور و فعالیت در فیلم کوتاه است.
4- از نظر من دریافت جایزه به تنهایی ملاک نیست، چرا که بعضی اوقات جایزه می‌تواند برای برخی از فیلمسازهایی که درگیر توهمات می‌شوند خطرناک هم باشد ولی برای من حضور در جشنواره بسیار مفید و مهم است؛‌ فرصتی است که فیلمساز خودش را معرفی کند و از مهم‌ترین دستاوردهای چنین جشنواره‌هایی این است که فیلمسازان دور هم جمع می‌شوند، با هم ارتباط برقرار می‌کنند و از تجربیات هم بهره می‌برند.
5- متأسفانه امسال در جشنواره جلسه نقد فیلم‌ها را نداشتیم؛ شکل گرفتن فضای گفت‌وگو راجع به آثار امری مهم است. امیدوارم برای دوره‌های بعد جشنواره این فضا ایجاد شود. خوشحال می‌شوم که فیلمم نقد شود و نقاط ضعف خودم را شناسایی کنم و چقدر خوب می‌شد منتقدان سایتی داشتند و فیلم‌ها را در آنجا نقد می‌کردند.
6- بهترین رسانه برای آشنایی مخاطبان صداوسیماست که با تولید برنامه‌های کاربردی می‌تواند مخاطب عام را هم جذب و پیگیر سینمای کوتاه کند. متأسفانه در ایران مردم عادی اطلاعات کافی از فیلم کوتاه ندارند و فیلم کوتاه را اغلب با کلیپ‌هایی که در فضای مجازی منتشر می‌شود اشتباه می‌گیرند. پلتفرم‌هایی برای ارائه فیلم‌های کوتاه وجود دارد که به نظر می‌رسد عمدتاً مخاطبان خاص و جدی فیلم کوتاه برای تماشا به سراغ‌شان می‌روند اما عموم مردم متأسفانه از پرداخت هزینه برای تماشای فیلم کوتاه پرهیز می‌کنند و شاید این موضوع به خاطر نداشتن اطلاعات کافی از فیلم کوتاه باشد. باکس‌های هنروتجربه برای سینماها خوب بود ولی باید قیمت بلیت‌ها بسیار پایین باشد تا مردم را به سمت سینما بکشاند باز هم می‌گویم صداوسیما باید فیلم کوتاه را به مردم معرفی کند. حتی انتظار می‌رود آیین اختتامیه جشنواره همچون جشنواره فیلم فجر یا جشنواره فیلم شهر و ... در صداوسیما به صورت زنده پخش شود

نظرات  (۱)

عجب تخیلی 👏

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی